Frequently Asked Questions

For easier navigation, we have grouped the questions according to topics.

  • Tecnikai IT kérdések, jogosultság
  • Egyéb flottaüzemeltetési kérdések
  • Vásárlási szempontok
  • Dealer
  • Adózás
  • Szervizelés
  • Pénzügyi elszámolások
  • Kulcsos autó
  • Jármű követés (GPS)
  • Riasztások, üzenetek
  • Dokumentumok kezelése
  • Kimutatások, lekérdezések
  • Okostelefonos lehetőségek
  • Kapcsolódás más rendszerekhez

Tecnikai IT kérdések, jogosultság

Ha felhő szolgáltatásként veszi igénybe, ezzel nem kell foglalkoznia.

Saját üzemeltetés esetén Linux szerver szükséges.

  • Adatbázis: Min. Oracle 11g (64 bit XE) vagy min. MSSQL2012
  • Alkalmazás szerver: Glassfish 4.1.2
  • Java: JDK 1.8
  • + Spago riporting: legalább 2 CPU, 3 GHz , 4 GB RAM és 160 GB hard disk

Kliens oldal:

Bármilyen böngésző, pl. Internet Explorer 8+, Firefox, stb.

Ms Office 2007, vagy Open Office, Adobe Acrobat Reader

Igen. Elsősorban riportokon keresztül, a minden blokkban rendelkezésre álló „Adatok megtekintése” funkcióban található egy Export CSV.

Technikailag felhő alapú használati szándék esetén kvázi azonnal, de a szerződéskötést követő egy-két munkanapon biztosan megkezdhető a rendszer használata. Helyi telepítés esetén tapasztalatunk szerint az igazi korlát az, hogy a megrendelő mikortól tudja biztosítani a megfelelő környezetet. Az üzemszerű használathoz persze meg kell ismerni, adatokkal fel kell tölteni a rendszert, ami már nem - csak - a szállítón múlik.

Nincs. A rendszert gyakorlatilag korlátlan számú felhasználó használhatja egy időben, sőt egy felhasználó akár több „példányban”, azaz egy gépen több ablakban, vagy egy időben több gépről (pl. egy PC-ről és egy tabletről) is beléphet.

Igen. A rendszer működhet a vevő saját rendszerén (saját szerver), de lehetőség van a felhő alapú szolgáltatás igénybevételére is. Utóbbi esetben a telepítés, technikai üzemeltetés, vírusvédelem és adatmentés feladataival a vevőnek nem kell foglalkoznia. Ráadásul a „felhőben” mindig a legfrissebb verzió áll rendelkezésre.

Igen. A flottanyilvántartó rendszerben minden esemény naplózásra kerül (ki?, mikor?, mit?, miről?, mire?). A rendszerben fizikai törlés nincs. A logikai törlés is egy eseménynek számít. Így lehetőség nyílik a rendszerben történt bármilyen jellegű beavatkozás visszakeresésére.

Igen. Az adatok történetiség kezelése a SeaFleet rendszerben két szálon fut:

Valós idejű (rögzítés időpontja szerinti), illetve a változás dátuma szerinti (manuálisan megadott tetszőleges dátum) szerinti történetiség kezelés.

Igen. A SeaFleet teszteléséhez egy előre telepített DEMO gépjármű adatbázist is adunk, amit az ügyfél szabadon bővíthet/módosíthat. Mivel a Seafleet flottanyilvántartó rendszer a „felhőből” is működik, csupán egy böngészőre van szüksége rendszerünk kipróbálásához. Mivel a rendszer meglehetősen összetett, a próbaverzió kiadását megelőzően célszerű egy bemutatón áttekinteni a rendszer működését.

Igen. Mindkét irányba van ilyen lehetőség:

Adat IMPORT esetén betölthetők a rendszerbe pl. az üzemanyag forgalmazók (MOL, SHELL, OMV, ENI) számlarészletezőinek részletes adatait gépjárművenként (tankolás, mosás, vásárlás),

A gépjármű típusának nyilvántartási adatait az Eurotax rendszerből, biztosítási adatokat a biztosítók nyilvántartásából, útnyilvántartási adatokat a gépjármű navigációs rendszeréből.…

Adat EXPORT esetén számlafeladás az ERP rendszer számlanyilvántartása felé, nyilvántartási adatok, lekérdezések, riportok továbbítása különböző formátumokban (xls, csv, pdf, stb.).…

Fenti adatkapcsolatok nagyrészt standard módon kiépítettek, de egy ERP (ügyviteli, vagy vállalatirányítási rendszer) esetében szükség lehet egyedi interfészek kialakítására is, amire szintén nyitottak vagyunk.

A rendszer felhasználói szerepkörökön keresztül kapnak jogot, viszont a - a kérdező által tesztelt - próba verzióban nem engedélyezett a szerepkör karbantartás.
Minden funkcióhoz külön-külön lehet jogot adni, ezen belül pedig állítható, hogy milyen műveletek végezhetők (olvasás, új adat felvétele, módosítás, törlés).

A rendszer felhasználói szerepkörökhöz vannak rendelve és a szerepkörtől függően kapnak jogosultságot az egyes funkciók menüpontjaihoz. pl: rögzítő - csak adatbevitelt végző felhasználó.

Lekérdező - a rögzített nyilvántartási adtok lekérdezése módosítás nélkül.

Adminisztrátor - korlátlan jogosultság a teljes rendszerhez.

Egy felhasználó több szerepkörhöz is tartozhat. Természetesen menüpont szinten is szabályozható, ki milyen funkciót használhat, láthat.