Egypedálos vezetés

Sokan meglepődnek vagy megrettennek, ha meghallják az „egypedálos vezetés” kifejezést, és elgondolkodnak azon, hogyan működik. Az egypedálos vezetés azt jelenti, hogy lassításkor elég felengednünk a gázpedált, és az autó lassulni kezd. Az elektromos autók használóinak nem újdonság ez a kifejezés, hiszen nem újkeletű funkcióról beszélünk. Ami miatt forradalmi újításnak tűnhet az az, hogy az új Leaf bevezetésekor a Nissan erre építette fel a marketing kampánya nagy részét.

Az elektromos autókban két pedál található: gázpedál és fékpedál. A jelentős különbség az, hogy a fékpedált csak akkor kell használni, ha hirtelen és erőteljes lassításra van szükség.

A lassulásnál ne satufékre gondoljunk, hanem állandó, fokozatos lassulásra, ami városi forgalomban kényelmes. A gázpedál felengedésével az autó álló helyzetig fékez, és úgy is marad a következő gázadásig. Sokak félelme lehet, hogy ezzel veszélyes helyzetbe hozhatják a mögöttük haladókat, ezzel szemben a helyzet az, hogy egy elektromos érzékelő milliméter pontossággal figyeli a pedál helyzetét, amiből a beépített számítógép kikalkulálja a lassulás mértékét és ennek megfelelően vezérli a féklámpát, tehát az autó felvillanó lámpája ugyanúgy jelzi a lassítást, mintha rálépnénk a fékpedálra.

 

 

Az egypedálos vezetés a regeneratív fékezéssel együtt megjelent kényelmi funkció. A regeneratív fékezés lényege, hogy lassítás közben a fékenergia-visszanyerő rendszerek a motortól elvont energiával egy generátort hajtanak meg, ez okozza a lassulást. Az egypedálos vezetés annyit változtat ezen, hogy nem kell lépkednünk a két pedál közt, elég csak felemelnünk a lábunkat.

Az egypedálos vezetés kényelmes és könnyen megszokható, de pont emitt veszélyes is. Ha az ember megszokja, hogy elég csak egy pedált nyomogatni, egy váratlan helyzetben gondot okozhat, hogy nem lép át a fékre, hanem megszokásból rátapos a pedálra.

Tudni kell, hogy ez nem kötelező, hanem egy választható lehetőség. Ha nem tudjuk megszokni az egypedálos vezetést, a funkció kikapcsolásával lehetőségünk van a két pedálos vezetésre, ami olyan, mintha automata váltós autót vezetnénk.

 

Felhasznált források: sportverda.huautoszektor.hu

Kép: nissan.hu

Egypedálos vezetés

Hasonló cikkek

Olvasói levél

Olvasói levél

Tovább olvasom »
2024-es újdonságok a Seafleet flottamenedzsment rendszer szolgáltatásaiban

2024-es újdonságok a Seafleet flottamenedzsment rendszer szolgáltatásaiban

Tovább olvasom »
Elektromos vs. minden más

Elektromos vs. minden más

Tovább olvasom »
Flottakezelés egyszerűen

Flottakezelés egyszerűen

Tovább olvasom »
Több szempontú flottamenedzsment

Több szempontú flottamenedzsment

Tovább olvasom »